loading...
فکر ناب
فکر ناب بازدید : 267 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (1)

http://www.bashgah.net/assets/Image/articles/1390/9/30/3-s-h.jpg

حضرت امام خمینی از جمله فیلسوفانی هستند کهمعتقدند، برای اثبات وجود خداوند متعال، نیازمند برهان و استدلال عقلانی ومنطقی هستیم و اگر هم به بداهت وجود خدا، اعتقاد داشته باشیم، برهان هایاثبات وجود خدا را دلیلی بر تنبه و توجه انسان ها به امر بدیهی وجود خدا میدانیم. امام راحل برای اثبات وجود خداوند متعال هفت برهان اقامه نموده اندکه عبارتند از...

ادامه متن را در ادامه مطلب بخوانید!

فرستنده : محمد درویشی

فکر ناب بازدید : 330 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (0)

اهمیت و ضرورت اتخاذ شیوه های صحیح و مناسب برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر کاملا امری بدیهی است. نا آگاهی از روشهای اجرای این فریضه چه بسا عکس العمل منفی در فرد مخاطب ایجاد کند. تبعات سوء و پیامدهای منفی ناشی از به کار بستن روشهای نامناسب در جامعه ما، مصادیق بسیاری دارد لذا ما در اين نوشتار به شيوه‌هاي مفید و کاربردی آن اشاره می کنیم، امید است که اشاره به این شیوه ها ما را در هر چه بهتر عمل کردن به این فريضه الهی رهنمون گرداند.

http://www.ido.ir/myhtml/article/1386/m11/13861103011.jpg

شما را به خواندن متن کامل در ادامه مطلب دعوت مینماییم!

فکر ناب بازدید : 132 جمعه 19 خرداد 1391 نظرات (0)

اسرار و برکات 50 کلمات «آیة‌الکرسی»
«آیة‌الکرسی» دارای 50 کلمه است که در هر کلمه آن برکتی وجود دارد.

ویژگی خاص «آیة‌الکرسی» مبنی بر «غرر الآیات» بودن
«غرر» جمع غرّه و به معنای درخشندگی و برجستگی است که معمولاً در لغت نیز به سفیدی موجود در پیشانی گاو و یا گوساله به دلیل دورنمای خاص آن، غره گفته می‌شود.

هر آیه‌ای از آیات قرآن، شأن و منزلت خاص خودش را دارد که با این شأن و جلالت از دیگر آیات ممتاز می‌شود اما برخی آیات، درخشش، برجستگی، نقش کلیدی و زیربنایی ویژه‌ای دارد از این رو به آیاتی که این درخشندگی و این برجستگی را دارد غرر آیات گفته می‌شود.

ادامه مقاله را در ادامه مطلب ببینید!

فکر ناب بازدید : 158 پنجشنبه 11 خرداد 1391 نظرات (0)

http://ketabmobile.com/uploads//2011/05/Q-adle-elahi-100x118.jpg

خرده ای که اهل حدیث بر معتزله میگرفتند و معتزله جواب درستی نداشتند این بود که اصل عدل (به مفهوم شامل اختیار و حسن و قبح عقلی و معلل بودن افعال باری به اغراض) با توحید افعالی و بلکه با توحید ذاتی سازگار نیست.زیرا اختیار معتزله نوعی «تفویض» است . یعنی اختیاری که معتزله قائل است نوعی واگذاری و سلب اختیار از ذات حق است و بر ضد توحید فعلی است که هم برهانی است و هم در سراسر قرآن به چشم می خورد .

معروف است: غیلان دمشقی که طرفدار عقیده اختیار بود روزی به ربیعه الرأی که منکر اختیار بود رسید و بالای سرش ایستاد و گفت: انت الذی یزعم ان الله یحب ان یعصی تو همان کسی که گمان میبرد خدا دوست دارد مردم او را معصیت کنند یعنی لازمه عقیده جبری تو اینست که معصیت بندگان به اراده خود او باشد و او خودش بخواهد و دوست داشته باشد که مردم او را معصیت کنند .

برای دانلود متن کامل مقاله اینجا کلیک کنید.

گردآورنده : بهنام گرایلو

فکر ناب بازدید : 139 شنبه 06 خرداد 1391 نظرات (0)
http://img.tebyan.net/big/1390/04/11924949112224221216176149362201521667128197.jpg

عامل اصلی و زیربنایی سستی در نماز و خواب ماندن برای نماز صبح و یا هر کوتاهی ای که در زمینه دین و عبودیت پیدا می شود در ضعف ایمان است. البته همه ما کم و بیش از این عارضه رنج می بریم و ایمان کامل برای انسان مومن یک ایده آل و آرزوی نهایی است ولی باید بکوشیم هر چه بیشتر آن را تقویت نماییم. در روایت هست که ایمان ده درجه دارد و وظیفه مومن حرکت در این مسیر و افزودن به این درجات است. گناه بودن در صورتی است که اراده خودش در این زمینه دخیل باشد.

ادامه متن را در ادامه مطلب مشاهده کنید!

فکر ناب بازدید : 136 شنبه 06 خرداد 1391 نظرات (1)

http://img.tebyan.net/big/1389/05/919609258186156932362341016815812213859.jpg


در میدان مهر و محبت، مهم‌تر از هر مسأله‌ای، «ارزشمندی محبوب و معشوق» است. چرا که تنها عاشق‌پیشگی و دلدادگی نیست که از انسان موجودی متفاوت می‌سازد، بلکه مهم‌تر از آن ارزشمندی و بزرگی موجودی است که محبت انسان بدان تعلق می‌گیرد.


عشق و محبت، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آدمی است که در کنار عقل و درایت، از او موجودی متفاوت ساخته است. انسان به وسیله این دو بال بزرگ و خارق‌العاده می‌تواند به نقاطی از عالم، پرواز کند که پای هیچ موجودی به آنجا نرسیده است و هیچ مخلوقی توان پای نهادن به آن را ندارد.

خداوند، انسان را چنان آفریده که گویا بدون مهرورزی و علاقه مندی نمی‌تواند زندگی کند. نوزاد تازه به دنیا آمده هم که هنوز چیز زیادی از این دنیا نمی‌فهمد، خیلی سریع علاقه مندی هایی پیدا می‌کند و جدایی از آن‌ها را بر نمی‌تابد. یکی از سخت‌ترین تنبیهات بشری زندان است. اما نه به خاطر سختی‌های مادی که معمولاً در زندان‌های امروزی دیگر خبری از این سختی‌ها نیست. بلکه همین جدایی و فراق، چنان آزار دهنده است که گویا از هر عذابی دردناک‌تر می‌نماید.

بنابراین باید گفت که محبت هدیه‌ای الهی است که خداوند در فطرت آدمی جاسازی کرده و آن را جزئی جدایی ناپذیر از وجود او قرار داده است. اما مهم این است که این زلال پرارزش وجودی و این هدیه آسمانی «در کجا به کار گیری می‌شود» و «به پای چه موجودی ریخته می‌شود» و «ارزانی چه کسی یا چه چیزی می‌گردد»؟

ادامه مقاله در ادامه مطلب!

badsector بازدید : 169 پنجشنبه 04 خرداد 1391 نظرات (0)

(بسم الله الرحمن ارحیم)

مردم در بحرین با وجود فشارهای اعمال شده توسط رژیم آل خلیفه به اعتراضات خود ادامه می‌دهند و تلاش‌های سیاسی و امنبتی رژیم حاکم نتوانسته مردم را وادار به عقب نشینی کند.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/11/25/13901125000213_PhotoA.jpg

badsector بازدید : 108 پنجشنبه 04 خرداد 1391 نظرات (0)
(بسم الله الرحمن الرحیم)

وقتی سرباز آمریکایی در پاسخ به خبرنگار سی‌ان‌ان می گوید که "من فکر می‌کنم خطرناک‌تر از آن، آغاز جنگ علیه کشورهای دیگر مثل ایران است..."، فوراً مطالب سانسور شده و اعلام می کند که ارتباط با این سرباز قطع شده است.
چندی پیش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در چارچوب پوشش خبری رقابت نامزد‌های جمهوری خواه درایالت “آیووا” اقدام به مصاحبه با برخی سربازان آمریکایی در خارج از مرز‌های این کشور کرد.


http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/11/21/13901121000081_PhotoA.jpg


زمانی که این شبکه نظر یکی از سربازان را درباره اظهارات “ران پال” نامزد جمهوری خواه و نماینده ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان مبنی بر ضرورت پایان اشغالگری‌های نظامی آمریکا در دنیا جویا شد، این فرد ضمن تایید اظهارات پال به صراحت با شروع جنگ دیگر از سوی آمریکا مخالفت کرد.

badsector بازدید : 112 پنجشنبه 04 خرداد 1391 نظرات (0)

تحلیل سریال Supernatural یا مافوق طبيعه تحلیل سریال Supernatural یا مافوق طبيعه

در جهان امروز دو ایدئولوژی تعیین کننده ی روش زندگی هستند : یکی تئوئیسم (Theism) و دیگری مکتب اومانیسم (Humanism)

ایران اسلامی به عنوان قطب مکتب خداگرا و در سوی دیگر آمریکا به عنوان قطب اومانیسم، دو جبهه رو به روی هم هستند. یک جامعه­‌ی اومانیستی به جامعه­ای گفته می شود که در آن انسان گرایی به عنوان یک اصل جایگزین خدا محوری(تئوئیسم) قرار گرفته است .

سینمای هالیوود همواره به عنوان اشاعه دهنده ی تفکر اومانیتسی در جهان ، به ساخت اثری در جهت القا و معرفی این ایدئولوژی پرداخته است . یکی از تولیدات مطرح در این زمینه که با نشان دادن روحیه ی اومانیستی اقدام به تبلیغ این مکتب می کند سریال سوپر نچرال (Super natural) است .

آن چیزی که بیش از پیش اهمیت پرداخت به این سریال را اولیت می دهد این می باشد که سریال سوپر نچرال را می توان نماینده تامی از پیکره ی سینمای اومانیستی غرب دانست. این نمایندگی از آن جهت است که در این سریال تمام محصولات بصری، نوشتاری و افسانه های دارای تفکر اومانیستی مرور شده است و حتی می توان در بسیار از موارد رد پای تفکرات آتئیسمی (Atheism) سیتنیسم (SATANISM) پاگانیسم (Paganism) را در این سریال به وضوح دید و تمام این موارد در بستری از تقدس زدایی از مقدسات به مخاطب عرضه می شود.

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 27
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 27
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 51
  • بازدید سال : 622
  • بازدید کلی : 54,181